CIK-FIA MS - Easy - Rok Cup - IAME - statistika ..
V závěru letošní sezony se jelo několik finálových závodů, které nesly ve svém názvu název mezinárodní. A protože se opět na motokárové scéně v ČR objevila veliká spousta účastníků "mistrovství světa" (jako každý rok) a také se objevily informace zkreslující úroveň jednotlivých finálových závodů, připravili jsme pro naše čtenáře trochu statistiky ve formě tabulek, kde jsou uvedeny skutečné údaje bez jakéhokoliv zkreslení. Z uvedených údajů je jasně patrné, jaký je ve světě zájem o jednotlivé motokárové kategorie a jakou mezinárodní úroveň měly jednotlivé finálové závody. V tento okamžik bych ještě rád upozornil na skutečnost, že v seznamu finálových závodů chybí Grand Finals Rotax Max Challenge 2017, protože tento závod se teprve pojede na začátku listopadu v Portugalsku. Po odjetí tohoto závodu také doplníme srovnatelné statistické údaje pro porovnání. Věřím tomu, že je zde spousta našich čtenářů, kteří budou z těchto údajů překvapeni. Rád bych upozornil na zajímavý údaj, kterým je jezdecký podíl pořadatelské země na počtu jezdců ve startovním poli finálového závodu. Největší podíl pořadatelské země je v závodě Easykart, kde z celkového počtu 104 jezdců bylo 70 italských motokáristů (67,31 %). Takže v tomto případě se spíš jednalo o italský šampionát s mezinárodní účastí, a to za silné podpory českých jezdců Easykart (13). Naopak u finálových závodů Rok Cup a IAME X30 je čtyřnásobný počet startujících a nesrovnatelně menší podíl domácích jezdců z pořadatelské země. Takže v těchto případech skutečně mezinárodní závody, o které je ve světě obrovský zájem. Ještě nižší podíl pořadatelské země je u závodu "skutečného" Mistrovství světa KZ, OK, OKJ, ale to logicky vyplývá z charakteru tohoto závodu. Připravujeme ještě další přehledné tabulky s ohledem na předcházející ročníky, aby bylo patrné, jak se situace vyvíjí s jednotlivými kategoriemi do budoucna.
CIK - FIA Mistrovství světa
International Grand Finals Easykart
Rok Cup Final International
IAME X30 International Final
Vráťa Ondráček 19.10.2017, 23:14 1951x 1x
Galerie k článku (5)
Komentáře (1)
Pro komentování se prosím přihlašte.
Čtěte také...
Pořadí týmů po 1. závodu FIA ME ...
Po prvním závodu FIA ME motokárových kategorií OK a OK JUnior, který se jel ve španělské Valencii, se také můžeme podívat na...
FIA / V.Ondráček 28.3.2024, 5:07 58x 0xVýsledky 1.závodu FIA ME OK a OK Junior - Valencii
První závod evropského šampionátu kategorií OK a OK Junior, se odjel o minulém víkendu (22.-24.3.2024) ve španělské Valencii....
Vráťa Ondráček 26.3.2024, 5:55 125x 0xRozhovor s Adamem Koutem ...
Kariéra bývalého motokáristy Adama Kouta pokračuje ... Dnes nám na pár otázek před sezónou bude odpovídat jezdec, který...
V.Rožánek / V.O. 23.3.2024, 18:54 142x 0x
Jiří Němeček 20.10.2017, 8:35
Myslím, že se patří Vráťovi poděkovat za práci, kterou věnoval vypracování tabulek. Za povšimnutí stojí rozdíl v kategorii MINI:
EASY60+MINI 42 celkem 104
X30mini 36 celkem 454
MiniROK 162 celkem 415
Z čehož jasně vyplývá, kde se rodí nová základna...
Ještě pár slov k účasti českých jezdců v ROKu. O vyrovnanosti ve všech kategoriích svědčí např. I.Čepil, který jednu jízdu vyhrál, ale do finále A se nedostal a v B skončil \"až\" na 5.místě. Nicméně podával velmi dobrý výkon. J.Bečička startoval s novým zaplombovaným nerozjetým motorem a když nasadil jiný, zrychlil o 1s. Bohužel již bylo pozdě. Podobná věc postihla i M.Koreného, kterému se motor postupně \"rozjížděl\". J.Němeček 2x boural a to nikdy vlastním přičiněním. P.Pospíšil je přesnou ukázkou Českého kartingu. Doma se naučil v rámci \"fair-play\" jezdit tak, že jede bez kontaktu a soupeři nechá místo. Bohužel zde to nefunguje. Nicméně všichni si odvážejí pocit z opravdového \"závodění\". Možná by bylo dobré, aby na podobný podnik vyslal AK pořadatele a SK jako pozorovatele. Tato investice by se určitě odrazila v domácích závodech.