English English Polski Deutsch Austria Italy Facebook

Veliká šance pro kategorie OK ...

Veliká šance pro kategorie OK ...

Jistě si mnozí z vás v zimní přestávce položili otázku, jestli se vůbec pojedou v nadcházející sezoně v ČR také kategorie OK. Počet účastníků při MČR byl na hranici minimálního počtu. Jak již nám historie českého motokárového sportu ukázala, aby se prosadily nové kategorie na území ČR a SR, byl vždy veliký problém, a to i v případech, kdy se tyto nové kategorie ve světě již dávno "rozjely".  Je tady ale spousta jasných argumentů, které pro kategorie OK hovoří přesvědčivě. 

Nyní se vytvořila v prostředí Moravského poháru skupina lidi, které tato situace v ČR není lhostejná a již nyní může všem jasně vzkázat, že kategorie OK se určitě pojedou. 

"Motokárová komunita v České a Slovenské republice, včetně východní Evropy,  nemůže přeci vzdorovat jasnému směru, kterým se ubral světový karting. Obrovský zájem a vysoké počty startujících na šampionátech CIK-FIA hovoří jasně. A to se dá předpokládat, že tyto počty budou ještě stoupat. Každý motokárový závodník by si přeci měl zvyšovat své cíle a pracovat na svém závodnickém umění. A k tomu by mělo posloužit porovnání s kvalitní konkurencí i na mezinárodní úrovni. Jasný motokárový postup ukazuje posloupnost mezinárodních kategorií - Mini 60, OK Junior, OK a KZ. Sen většiny motokárových začátečníků je vidina stát se tím nejúspěšnějším a dostat se až do Formule 1. Nepodaří se to každému, ale v případě skvělých výsledků, není velké závodění nedosažitelným cílem. Jasným důkazem toho jsou jména jako Pierre Gasly, Esteban Ocon, Max Verstappen a nebo Charles Leclerc, kteří právě své nejdůležitější zkušenosti nasbírali v kategoriích OK Junior a OK. K dobrým výsledkům a budování svého závodnického jména patří i navázání spolupráce s továrními týmy. Přesně tak, jak se to podařilo v poslední době několika českým juniorům. Jména Igor Čepil, Roman Staněk, Dan Skočdopole, Josef Knopp a Matěj Kácovský, ukazují jaká je správná cesta za dosažením kvalitních mezinárodních výsledků. Od letošní sezony je novým promotérem závodů CIK-FIA zkušená organizace RGMMC, která má mnohaleté zkušenosti s pořádáním vrcholných podniků. Dá se předpokládat, že tento nový organizátor posune úroveň mezinárodních podniků ještě výš a že stoupne i počet startujících".

A zde je pár prvních základních nformací k předpokládanému záměru s ktegoriemi OK a OK Junior při Moravském poháru:

- Kategorie OK a OK Junior budou vypsány při všech sedmi závodních víkendech Moravského poháru

- Kategorie OK a OK Junior budou vždy vypsány samostatně

- Jsou pro vítěze těchto kategorií připraveny hodnotné ceny

- Tento seriál a tyto kategorie podpoří čeští motoráři

- Vítěz tohoto seriálu získá voucher na zapůjčení jednoho motoru pro Mistrovství světa

- Pneumatiky Bridgestone - stejné jako jsou vypsané v seriálu WSK a v CIK-FIA Mistrovství světa a CIK-FIA Mistrovství Evropy

- Kategorie OK Junior minimální váha nezměněna - 140 kg

- Kategorie OK - minimální váha 155 kg ( navýšení o 10 kg pro zpřístupnění více závodníků)

 

Zde je seznam potvrzených jezdců pro kategorii OK:

1. Galáš

2. Bajgar

3. Pytlík

4. Kočka

5. Swiezaczynski

6. Samiecová

7. Polášek

8. Goldschmied

9. Táborský

10. ERT

11. Pros - pouze 5 závodů

12. Pavlíček - pouze 5 závodů

13. Goluch - některé závody

14. Řihák - některé závody

15. OK Kart - některé závody

16. Zsombor Kovács - některé závody

17. Kalman Motorsport - některé závody

18. Simonová - některé závody

 

Seznam jezdců pro kategorii OK Junior:

1. Surmacz

2. Šusta 

3. Matracki

4. Wagenknecht

5. Louda

6. Knopp - některé závody

7. Tomášek - rozhoduje se mezi Mini a OK Junior

8. Kalman Motorsport

9. Šafránek - ještě nepotvrzen

10. Šafránek - ještě nepotvrzen

11. Ulbert - ještě nepotvrzen

12. Ulbert - ještě nepotvrzen

13. Ulbert - ještě nepotvrzen

 

Další informace pro tyto zmíněné kategorie, které se pojedou letos při Moravském poháru, poskytne            Zdeněk Groman ml. - tel. 724 994 404


Tři typy motorů pro kategorie OK / OK Junior


 


icon V.O. / Z.G. icon 27.2.2018, 21:22 icon 1909x icon 17x

Galerie k článku (1)


Komentáře (17)

icon Zdeněk Gróman  icon 6.3.2018, 21:20

Ahoj Vojto,
musím s tebou souhlasit, že kategorie Rotax v sezóně 2017 byly dobře obsazené. Nicméně pro sezónu 2018 počet startujících nijak neovlivní fakt, jestli se pojedou \"OKáčka\" při MP anebo MČR.
Co se týče důvodů, myslím, že je vše již napsáno.
Zdeněk Gróman

icon Honza  icon 3.3.2018, 18:59

Ahoj všichni, ahoj Vojto. Souhlasím s tebou, že třídy OKJ, OK jako mezinárodní třídy CIK FIA, by měly být hlavně součásti MČR, včetně tříd Školní, Baby 60 a mezinárodních tříd Mini 60 a KZ. Bohužel v současné době by jenom tyto třídy nepokryly ekonomické potřeby pořadatelů MČR. Proto se jedou v MČR i třídy pohárové, které v ČR velice dobře fungují a není to otázka ani financí, ale především propagace a práce promotérů těchto pohárových tříd. Samozřejmě zastávám názor, že pohárové třídy do nejvyšší soutěže jako je MČR nepatří, tak jako říká Vojta Strnadel, že OKJ, OK by se měly jet hlavně v MČR.
Vojto jen pro upřesnění Rotax žádné závody s přívlastkem světové nemá, žádné světové finale se nejede-je to jen vždy ROTAX MAX Grand Finals.
A co je opravdovou výhodou tříd OKJ, OK je to, že ti umožňuje zúčastnit se závodů nejvyšší úrovně /což je snad cílem všech sportovců/, že se můžeš poměřit s továrními jezdci a týmy, že se můžeš stát Mistrem Evropy, Mistrem světa, že si tě třeba všimne nějaký hledač talentů a snáze /a hlavně levněji/ vstoupíš do automobilového sportu. Další výhodou tříd OK,OKJ je to, že v době homologačního období nepřicházejí žádné inovované díly /IAME/, nemusíš kupovat každý rok různé EVO díly. Odpadá starost o baterii, minimální elektrika.
Dále jsem nezaznamenal od uživatelů motorů OKJ, OK, žádné připomínky k výkonovým rozdílům krabicových motorů. Díky moderní koncepci výplachu u všech velkých výrobců /TM, Vortex, IAME/ nenajdeš žádné zázračné válce. Co se týče ekonomiky u juniora zhruba stejné, provoz OK motorů vzhledem k výkonu určitě o něco dražší, jsou však nižší náklady na podvozek. / absence předních brzd / Vzhledem k výkonu a váze klade OK větší nároky na jezdce, požitek z jízdy je však
za relativně nižší náklady než u KZ podobný. Dalo by se určitě ještě pokračovat, ale to není podstatné. Je jenom dobře, že se každý může svobodně rozhodnout s čím chce závodit. Co dobré však podle mě a lidí se kterými se na toto téma bavím , že všichni postrádáme nějakou koncepci kam bude český karting směřovat. Je přeci dále nemožné, že při počtu závodníku /licencí jezdců/ bude sportovní autorita /AČR/ dělat servis pro tolik tříd. Ať proboha někdo konečně řekne /KK / půjdeme směrem o kterém píše Zdeněk Groman, tento směr podpořme / pokud to někoho zajímá řekneme naší představu /, jeďme v MČR jen třídy které jsem zmiňoval, smiřme se s tím, že to bude ze začátku bolestivé, že se závodů MČR třeba v počátku zůčastní 40 jezdců, že závod MČR proběhne v rámci snížení nákladů pouze v sobotu a neděli. Pracujme všichni bez rozdílu na zvýšení prestige závodu MČR. Vždyť titul mistra republiky má stále váhu.
Nebo je tady druhá možnost, český vrcholový karting se nebude ubírat světovým směrem, směrem který logicky razí CIK FIA, který pověřil naší sportovní autoritu / AČR/ řízením motokárového sportu ˇu nás a bude se ubírat v MČR směrem pohárových tříd. To je přeci taky varianta, která by měla být však jasně definována. Vyžeňme jezdce OKJ, OK, Mini60 do zahraničí
Mám však veliké pochybnosti, že v současné době pokud budou nadále v KK někteří jedinci, kteří nerespektují rozhodnutí většiny, nerespektují hlasování a snaží se rozhodnutí KK různými cestičkami změnit ve svůj nebo něčí prospěch, /viz pneumatiky na sezonu 2018 / bude nějaké stanovisko přijmuto a že se něco změní. Pokavad se něco takového stane, lidé si přestanou důvěřovat, kolektiv se zákonitě rozladí a přestane efektivně pracovat.
J. Straka st.

icon Jiří Kočka  icon 3.3.2018, 10:31

Milý MP.
Nejde vůbec o můj pocit, jde o vaše informace, které se někdy zásadně liší, když si je tu přečtu a nebo když je slyším v telefonu. MP vždy byla zkratka Moravského poháru, k jehož pořadatelům směřuje můj obdiv, za to co pro motokáry udělali , dělají a věřím, že ještě dlouho budou dělat. Jen prosím aby se předešlo těmto ne zrovna pěkným tahanicím, domluvte si jednoho tiskového mluvčího a pod zkratkou MP sem prosím dávejte již definitivní informace. Pokud to tak nebude, tak si podle bety můžeme myslet, že právě on sem dává reklamní taháky třeba na to , že v MP pojede v kategorii OPEN jen Honda 390 a easy 100, bez Roků a dalších kategorií, které nezmínil.
Opravdu tímto nechci rozvířit žádnou diskusi proti komukoliv ani proti jakékoliv třídě. Já osobně si vážím každého , kdo na závody přijede a jeli to v mých možností i rád mu pomohu.
Věřím, že se na sezonu těšíte stejně jako náš tým, ale dnes to ještě vypadá na lyžování než na ujetá kola na dráze. Právě jsem zjistil informaci, že dnes plánovaný závod WSK v Lonátu pro napadaný sníh zrušili, takže jsou na tom kluci italský podobně jako my. Takže vemte lyže na svah nebo běžte do dílny, at jste na jaro připravení. Za chvíli je tady.

icon Vojtěch Strnadel  icon 3.3.2018, 1:31

Ahoj Zdeněk Groman. Proč nejdete jezdit OKj a OK při mistrovství ČR ? V sezóně 2017 při MP a MSR byly závody kategorie Rotax dost obsazené. Nevidím tedy důvod, proč přidávat pro tyto seriály další kategorie. Jediný výsledek bude zase jen to, že v každé kategorii pojede minimum jezdců. Stejně tak jako OKj, nebo OK ma i ROTAX světové finále. Co je tedy opravdovou výhodou tříd OKj a OK ? Díky za odpověď.

icon MP  icon 2.3.2018, 21:26

Milý Jirko, pokud jsi z příspěvku získal pocit že MP má jakékoliv výhrady a problém se třídou zkus si jej přečíst ještě jednou.Příspěvek ti upřesnil, že se opravdu jede a s kým se startuje.hotovo.Tečka.To že tam Zdeněk něco neuvedl uplne presně se tímto odstranilo. Nesnaž se na tom najít sebemenší boje ,nebo nějaké šachy.A Zdeněk s motoráři s námi vyjednával a proto Zdenka máme jako garanta třídy.

icon Jiří Kočka  icon 2.3.2018, 19:51

Jiří, díky za reakci a vysvětlení, bohužel vše má svůj vývoj a nápad s účastí mého týmu v MP jaksi vyplynul při loňských přípravách na náš závod roku a to 24hod Le Mans a z toho vyplývající možnost trénovat v MP letos a ještě podpořit třídy OK a OKJ, pro to a nejen proto i nárůst váhy.
Bohužel přístup MP ,viz příspěvek, mě nutí mé aktivity trochu přehodnotit.
Určitě nechci někomu vnucovat moji techniku, kterou budu potřebovat a určitě si několik motorů nechám jako vzpomínku na toto pro mne velmi zajímavé období. Navíc si myslím, že celý seriál by se jel více méně na krabicových motorech, protože motoráři ( a na ty dva naše můžeme být pyšní) jsou rádi, že stíhají motory připravovat na velké mezinárodní závody. I když momentální počasí jim přeje a dnes v Lonátu jim motory celkem pošetřilo...

icon Jiří Mičánek  icon 2.3.2018, 17:57

Jirko, já samozřejmě tuším, co nám Zdeněk chtěl říct, nicméně uvedl pár kulhajících jmen a informací. Ti jezdci prošli třídama podobnýma nebo odvozenýma, nikoliv třídama OK. Tak to prostě je a nic jiného jsem nekonstatoval. Já sám jsem v této třídě prožil dva roky a jednoznačně říkám, že to mělo smysl, ikdyž pro nás její váhové limity byly nízké. Nicméně mě teďka připadne až úsměvné, jak se teďka snažíte. Proč ne před rokem, či před dvěma? Máte snad teď doma všichni techniku, kterou se snažíte někde \"udávit\"? Proto i to zvýšení váhového limitu? Prostě si tu každý ohýbá fakta a předpisy ku svému prospěchu a to mně vadí. A bohužel, mlčet neumím ...

icon Vráťa  icon 2.3.2018, 15:54

Poslední příspěvek byl odstraněn, protože nebylo uvedeno jméno autora .. viz několik upozornění ...

icon Jiří Kočka  icon 2.3.2018, 14:33

Dobrý den všem fandům motokár, nechci dlouho zdržovat tak jen pár bodů.
Pro Zdeňka Gomana. Pamatuj si, že každý dobrý skutek je po zásluze potrestán.
Pro Jirku Mičánka. Když se podíváš na vysvětlující tabulku v posledním příspěvku Zdeňka Gromana ,zjistíš, že kategorie OK je nástupnickou kategorií KF a dále ICA, případně FA a tedy i to, že výše uvedení jezdci v této kategorii skutečně startovali a já k nim přidám ještě Rosberga a Vettela a je jich samozřejmě daleko víc. Tak z tvého názoru doufám zmizí další pochybnosti ohledně Zdeňkovo příspěvku.
Pro MP. Nevím z čeho se dá usoudit, že Zdeněk Groman je promotér třídy OK a OKJ. Promotér se stará o organizaci závodů (třeba prostřednictvím pořadatele) o pravidla sportovní a technické a také o distribuci a prodej motorů, pneu, a někdy i podvozků a úplně všeho k dané třídě, ale většinou k pohárovým závodům. Ve třídě OK nebo OKJ musí technika odpovídat mezinárodním předpisům a koupit si ji každý může kde chce. Proto nechápu jak mohlo MP napadnout, že je tu další promotér a tento informativní článek nazvat reklamním letákem. Jakožto pořadatel , kde se dlouhodobě daří všem kategoriím a je poměrně často slyšet heslo \"U nás se svezete v jakékoliv motokáře\" tedy Moravský pohár mění názor a bude upřednostňovat jen některé třídy?
V loňském roce jsem se svým týmem a pěti jezdci startoval na MP v jednom závodě. Nebyl vůbec žádný problém s přijetím do závodu a zařazením do kategorie OPEN. Vzhledem k počtu všech účastníků v různých kategoriích a ovládnutí pořadí to vypadalo spíše , že se jedná o kategorii OK a další motokáry. Je to ten problém, který MP vadí?
Po tomto závodě jsem se Zdeňkem hovořil a nejen s ním na téma účasti OK a OKJ v MP a možná, že i z těchto diskusí Zdeněk sestavil uvedené plánované startovní listiny a to je maximálně to jediné co uspěchal. S ostatními informacemi ve výše uvedeném článku naprosto souhalsím .

icon Zdeněk Gróman  icon 2.3.2018, 11:23

Důvodem snahy o rozjetí CIK-FIA kategorii OKJ a OK je v prvé řadě cíl výchova mladých a nadějných závodníků. Za mých začátků na českých mistrovství se v kategoriich ICA-J a ICA prohánělo spousta závodníků, kteří následně úspěšně reprezentovali ČR na evropských a světových mistrovství.
Jmenovitě v sezóně 2004 kategorie ICA-J
- Adam Kout
- ‎ Libor Toman
- ‎ Lucie Panáčková
- ‎ Patrik Hájek
- ‎ Tereza Grómanová
- ‎ Tomáš Pivoda
- ‎ Zdeněk Gróman
V současné době se opět objevují mladí jezdci (zmínění), kteří ale národní šampionáty z větší části přeskočily, což je velká škoda jak pro český karting, tak jejich české soupeře.

V OKJ a OK je na jednotlivých jezdcích možnost volby, na kterém podvozku a motoru pojedou.

Ohledně účasti kategorií na Moravském poháru. Jak upřesnilo MP, spojení s některou z kategorií je v nabitém programu MP jediná možnost jak vůbec závody odjet. Samozřejmě budou obě kategorie hodnoceny zvlášť a o ceny pro vítěze (poháry a další) se starat budu já, Zdeněk Gróman.

Co se týče kategorii, přestože se mění homologace a název kategorie, kategorie jako taková zůstává stejná.
Vývoj názvů kategorií
ICA-J => KF3 => KFJ => OKJ
ICA/FA => KF2 => KF => OK
ICC => KZ

icon Vráťa  icon 2.3.2018, 8:45

Beďo děkuji za pochopení ... :)

icon MP  icon 2.3.2018, 8:36

Vráto,když chceš bližší identifikaci, tak upřesnění napsal beta. Omlouvám se za chybějící podpis,myslel jsem, že MP stačí. Ještě nikdy jsem zde v diskusi nepsal a toto pravidlo neznám. A zprávu tímto nevyvracím, pouze upřesnuji znění naší dohody.

icon Jiří Mičánek  icon 1.3.2018, 22:23

Mě by spíš než jméno autora zajímalo, jestli jsou jeho informace pravdivé. Protože jestli ano, je teda ta \"tiskovka\" lživá. Ikdyž ono si stačí přečíst, že ve třídě OK své nejdůležitější zkušenosti nasbírali Ocon, Leclerc a Verstappen a mám jasno o důvěryhodnosti zprávy.

icon Vráťa  icon 1.3.2018, 17:12

Žádám autora (MP) posledního příspěvku, aby dodržoval požadavky KartingSportu.cz pro diskuzi a u svého příspěvku se jasně identifikoval tím, že uvede své jméno. Pokud nebude jméno obratem doplněno, bude příspěvek odstraněn. Děkuji za pochopení a následné dodržování tohoto všeobecného pravidla.

icon MP  icon 1.3.2018, 16:47

Měl bych upřesnit nějaké menší nepřesnosti,které zde Zdeněk zřejmě jako reklamní tahák napsal.Třídy určitě nepojedou samostatně, na MP žádná nová třída nevznikne. Ok jun.pojede ve třídě open a s nimi společně ještě Honda 390. Při tom Honda nepojede na tvrdé pneu, aby se zmenšil časový rozdíl na kolo. Samozřejmně zde můžou startovat easy 100 . Ok sen. bude startovat společně s rotaxem DD2. O hodnotné ceny a vyhodnocení se postará Zdeněk jako promotér a jezdci budou vyhlášeni v případě,že jich bude min.5. Píši to zde proto, aby někdo po přečtení reklamního letáku nebyl na začátku sezony překvapený třeba tak jako jezdci kart.cz
Tak zněla domluva s MP

icon Vráťa  icon 27.2.2018, 21:56

Podklady pro tento článek a to včetně seznamu jezdců mi zaslal Zdeněk Groman. Myslím, že to je z obsahu jasné. Takže za seznam je zodpovědný Zdeněk a s připomínkami se prosím obracej na něj.

icon 146  icon 27.2.2018, 21:41

K seznamu jezdců OK a OK-J v MP. bych chtěl upozornit že Eliška Simonová ,J.Šafránek,Jan Šafránek ml. se nezůčastní těchto závodů v těchto třídách, a prosím Vráto příště zavolej a zeptej se přímo v týmu kart cz než dáš něco k veřejnosti. Karel Simon Kart cz

Pro komentování se prosím přihlašte.


Čtěte také...

3. závod Czech Kart Open 2018 ...

3. závod Czech Kart Open 2018 ...

O nadcházejícím víkendu (25. - 27.5.2018) se pojede na motokárové dráze v Písku - Hradišti 3. závod seriálu Czech Kart...

icon Vráťa Ondráček icon 22.5.2018, 18:35 icon 300x icon 0x

Finále - ME OK & OKJ - PFI International ...

Finále - ME OK & OKJ - PFI International ...

Po bodovacích jízdách na CIK-FIA Mistrovství Evropy OK & OKJ na anglickém PFI International postoupil do finále z našich dvou...

icon Vráťa Ondráček icon 20.5.2018, 21:57 icon 270x icon 0x

Slovenský motokárový tým se účastní KWC

Slovenský motokárový tým se účastní KWC

Slovenský tím prvýkrát na pohári národov MS v motokárach KWC (Kart World Championship) Slováci sú už niekoľko rokov...

icon M.Suchovský / V.O. icon 19.5.2018, 21:50 icon 147x icon 0x